joi, 28 mai 2009

Operatiunea olita

Am inceput aceasta operatiune calm, fara stres, fara graba, cam de acum 8 luni cand am cumparat doua olite, una simpla si una ca o jucarie, cu niste manere.
Din start a preferat-o pe cea stil jucarie.

I-am explicat de mai multe ori care e scopul ei, i-am pus-o la indemana, am pus de multe ori ursuletul sau piticul sa faca pipi la olita, am mimat si eu uneori ca fac pipi pe olita. Initial nu voia sa stea pe ea mai mult de 2 secunde, deci am inteles ca nu e cazul sa ne grabim sa il stresam sau il fortam sa stea pe ea. Intelegea care e scopul ei, dar nu voia inca sa o utilizeze.
Cand facea cacuta, in timp ce il spalam la fundulet, ii explicam ca "nu e frumos sa mai faca cah-cah in scutecel, ca e baiat mare si baietii mari si cuminti fac cacuta la olita" si el ma asculta cu interes de fiecare data sau cel putin asa mi se parea mie.

De vreo doua saptamani am inceput sa il dezbrac de scutec cam pe la 15.00, cand ajungeam eu acasa si il lasam sa circule asa cu "cuculetul la soare" prin casa, pe terasa sau prin curte, bineinteles, cu olita in preajma mereu. Si observ ca toate rugamintile si explicatiile mele au avut ecou in mintea lui, pentru ca l-am vazut tot mai des ca se opreste din joaca lui sau din treburile lui prin casa si se aseaza pe olita si face pipi. Apoi se ridica si ma atentioneaza cu interjenctiile lui ca are ceva sa imi arate. Il laudam toti si aplaudam si ii spunem ce mandri suntem de el si apoi bate si el din palme si e fericit la vederea bucuriei noastre.

Si asa incepe sa constientizeze ca a face pipi sau cacuta la olita e ceva foarte bun, ceva care produce bucuria tuturor.
Sunt primii pasi in aceast operatiune de eliminare a scutecului (pe care probabil o vom finaliza anul viitor), dar eu ma simt mai emotionata decat as fi crezut, vazand ca am inceput-o in ritmul lui, fara a-l stresa si chinui.

3 comentarii:

Ceska777 spunea...

Poate incercam si noi in vara asta "operatiunea olita". Eu incerc de pe acuma sa il fac cumva sa realizeze ce are in scutec inainte de a-l schimba... in ideea ca in viitor invata si anunta - de preferat- inainte de a face in pantaloni. Mai stiu o mamica de gemeni, cu nervi de otel care ii lasa fara pampers in toata perioada de invatare. Cred ca avea zilnic 1-2 masini pline cu rufe!
Pe gaza mea o intriga f mare the big deal si e foarte atasat de continutul scutecului....sper sa nu intoarca olita plina cu fundul in sus!!!!!!

Martha spunea...

Mult succes cu operatiunea! Si eu l-am pus zilele trecute pe olita sa vad cum reactioneaza...a stat a studiat si apoi gata, a vrut inapoi la joaca. Momentan cred ca il mai las (cred ca totusi e prea mic la 10luni jumate) dar de pe la un an ne apucam si noi de treaba, pina atunci o sa il invat sa socializeze cu ea :)

Isabela spunea...

Multumesc, Martha.
Nu il stresa cu olita, dar las-o in preajma lui mereu, ca se obisnuiasca cu ea, ca e prietena lui.